maj

Rybnik - Ośrodek Żeglarski "Koga Kotwica" 20 km. 20-05-2023.
Drugi rejs po Jeziorze Rybnickim z kuzynem Piotrem, tym razem bliźniaczą łodzią „Betina”. Pogoda wspaniała akurat do żeglowania, chociaż w niektórych miejscach wiatr dawał się we znaki. Aby wyruszyć w rejs łodzią, trzeba było zgłosić się do bosmana celem załatwienia formalności, pobrać kamizelki a później łódź „uzbroić” tzn. ożaglować, sprawdzić paliwo w silniku i inne podstawowe procedury a na końcu odcumować i wypłynąć. Nasz trzyosobowy rejs trwał ok 1.5 godz. następnie ok godz. 15.00 przycumowaliśmy do nabrzeża, ja wysiadłem a na łódź wsiadła bliższa rodzina Piotra, tak, że w sumie na łodzi było 6 osób. Ich rejs trwał krócej do godz. 16.00. Po zacumowaniu znów trzeba było łódź „rozbroić”, czyli zdjąć ożaglowanie zabezpieczyć łódź przed przypadkowym wypłynięciem, oddać kamizelki i klucze do bosmana. Cały nasz rejs to ok. 5 km. tj. 2,7 mili morskiej do tego dodać należy 15 km. rowerem. Piękne podziękowania dla Piotra i dla wszystkich uczestników sobotniego rejsu. Dziękuje!Więcej zdjęć .
Jak za poprzednim razem jet też nagrany krótki ok 9 min. film z naszego rejsu.

Rybnik - Ośrodek Żeglarski "Koga Kotwica" 25 km. 13-05-2023.

Piękny sobotni dzionek, zostaliśmy zaproszeni przez kuzyna Piotra na rejs żaglówką po Jeziorze Rybnickim. Piotr jest posiadaczem patentu jachtowego sternika morskiego i należny do Klubu Żeglarskiego "Koga Kotwica". Po "zaokrętowaniu" się na łódź "Rymulus" wypłynęliśmy na nasz pierwszy rejs. Według moich obliczeń rejs ten miał trwać ok godziny, jak się później okazało trwał dużo dłużej przez silny wiatr, bo 3.5 godziny i to z atrakcjami. Płynęliśmy w stronę Zapory Głównej Jeziora Rybnickiego z wiatrem i to był piękny i szybki rejs, lecz powrót okazał się dużo trudniejszy i ciekawszy z dużą dawką adrenaliny, bo pod wiatr, chodzi o to, że w trakcie rejsu z powrotem do przystani "Kotwica" silny podmuch wiatru trzy razy próbował wywrócić naszą "łajbę" i tu został pokazany profesjonalizm naszego "kapitana" jak wyjść z takich nieprzewidywalnych opresji. Nie powiem, byłem szczęśliwy jak wróciliśmy z tego rejsu do portu. Tu znów niespodzianka, bo trzeba było "rozbroić" łódź, tzn. przycumować i zabezpieczyć łódź na nabrzeżu przed niekontrolowanym wypływem, zdjąć i zwinąć ożaglowanie i zamknąć wejście do kajuty. Cały nasz rejs to ok 5.5 mili morskiej tj. ok 10 km. po Jeziorze Rybnickim do tego dołożyć trzeba 15 km jazdy rowerem. Piękne podziękowania należą się naszemu "kapitanowi" Piotrowi za umożliwienie tak emocjonalnego rejsu. Piotr Dziękujemy!Więcej zdjęć.
Jest również  7 min. film, nagrany kamerą Re z naszego rejsu.

Rybnik - pieszo. 5.5 km 01-05-2023.
Wszystkie zdjęcia posiadają współrzędne geograficzne i są opisane. Krótka piesza wycieczka do śródmieścia Rybnika a dokładniej to na ul. Kraszewskiego do prywatnego mieszkania.Więcej zdjęć.

Rybnik - Kamień. 24 km.  01-05-2023.
Krótki wypad z synem do Kamienia. Na bulwarach rzeki Nacyna spotkaliśmy córkę z wnuczkami. Fajny wyjazd na którym oprócz kąpieliska w Kamieniu odwiedziliśmy też niejako po drodze cmentarz przy ul. Gliwickiej na którym pochowano więźniów Marszu Śmierci jak i osoby z pobliskiego szpitala psychiatrycznego w Rybniku, staw hodowlany Wielopole, kapliczka Hubertus w Wielopole/Kamieniu, staw "Łowisko Pod Lasem", Zagrodę 3-ech sióstr, obelisk upamiętniający miejsce marszu śmierci w Kamieniu, bar "Stodoła", staw hodowlany Czerpak, powojenne okopy z czasów II wojny światowej w lesie niedaleko stawu Czerpak, miejsce marszu śmierci na przysiółku Kamień/Młyny, gdzie rozstrzelano więźniów Oświęcimskich. Cała trasa to ok 24 km.

1. Miejsce spotkania córki z wnuczkami foto,
10. Kamień, staw Czerpak foto,
11. Kamień, powojenne okopy foto,
12. Przysiółek Kamień/Młyny, "Strażnicy Pamięci" foto,
13. Krótki film nagrany wzdłuż rzeki Ruda TU.
I inne ciekawe miejsca.
Więcej zdjęć.

kwiecień                                                strona główna                                           czerwiec  →