wrzesien

We dwóch do Czech.          77 km  rowerem                 28-09-2016.
Wyjazd zainspirowany przez kolegę, cel to Karvina i znajdującej się przy ul. Polskiej Restauracji Ovečka. W niej właśnie znajduje się Pivovar Larische. Z Rybnika do Chałupek dotarliśmy koleją foto dalej już rowerami do Starego Bohumina, gdzie zwiedziłem wieżę widokową foto z restauracją na jej szczycie, dalej do elektrowni w Dziećmorowicach foto, ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Olzy foto, pewien odcinek ścieżki był zamknięty, więc minęliśmy go przez Park Boženy Němcové i znów ścieżką przez Lázeňský park foto do wcześniej wspomnianej Restauracji Ovečka foto. Po konsumpcji wyśmienitego piwa foto ruszyliśmy drogą powrotna znów przez Lázeňský park do Karviny i do zamku Fryštát foto. W Petrovice u Karviny wstąpiliśmy do sklepu a w drodze powrotnej odwiedziliśmy Zamek Petrovice  foto i dalej to Koliba "Na konec sveta" foto, potem Moszczenica, Świerklany, Jankowice - tu udało się wejść do kościoła i zrobić kilka fotek foto, dalej obok szybu V KWK Chwałowice do domu. Cała trasa wg licznika rowerowego to 79.25 km, a wraz z przejazdem pociągiem to 106 km. Tu należą się podziękowania koledze Bogdanowi foto za zorganizowanie wyjazdu i miło spędzony czas. Dziękuję!
Pięczątki i wizytówki z wyjazdu:Więcej zdjęć TU

"ŻEGNAJ LATO"  Stodoły - meandry Rudy.   44 km   25-09-2016.

Rajd Rowerowy "Żegnaj Lato" z metą Rybnik Stodoły, stanica AKTYWNI. Pożegnaliśmy lato przy wspaniałej pogodzie i we wspaniałym gronie. Pogoda dopisała tak jak i frekwencja, zarejestrowało się 120 uczestników. Wspaniała zabawa, wiele atrakcji i wspaniali ludzie. Podziękowania dla organizatorów i uczestników imprezy.

Dąbrówka Dolna - Pokój - Opole - Rybnik       137 km      16-09-2016.
Po nocce w "Buffalo Ranch" gdzie wczesnym rankiem w zanurzonym we mgle krajobrazie foto słychać było ryk godowy jeleni, a następnie po pożegnaniu z Panią Małgorzatą, współwłaścicielką, zdjęcie z dnia poprzedniego foto, nadszedł czas powrotu do domu, ale nieco później, bo po godz. 07.00 celem zwiedzenia parku w Pokoju za dnia oraz kościół ewangelicki. Dzięki uprzejmości księdza mogłem zwiedzić wnętrze kościoła Księżnej Zofii i zrobić zdjęcia, przed tym odwiedziłem cmentarz ewangelicki obok kościoła. Dalej skręcając z ul. Wolności do parku, gdzie znajduje się ogród francuski, zaś za nim park angielski, a w nich liczne zabytkowe pomniki i budowle min. foto1, foto2, foto3, które sfotografowałem. Obydwa parki są zaniedbane, brakuje również opisu ciekawych obiektów oraz wyznaczonych ścieżek spacerowych. Park jest zarośnięty samosiewami. Dużo czasu zajęło mi odszukanie tych obiektów, bo do godz. 10.30 a i tak nie odnalazłem wszystkiego. Więcej o parku TU. W Opolu zobaczyłem Most Groszowy z dopiętymi kłódkami foto zakochanych, rynek z aleją gwiazd, amfiteatr foto, Wieżę Piastowską foto i inne ciekawostki foto. Dalej już zatrzymując się sporadycznie jechałem w stronę Rybnika. Trasa okazała się trudna ze względu na zmieniającą się pogodę, co skutkowało dość silnym wiatrem, który skutecznie mnie spowalniał. Cała trasa wg licznika to 140.28 km.
Pięczątki i wizytówki z wyjazdu:Więcej zdjęć TU

Rybnik - Zawiść - Dąbrówka Dolna  143 km     15-09-2016.

Wyjazd do Zawiści celem odwiedzenia wnuczki, a tym samym poznać nowe miejscowości na trasie przejazdu. Trasa wyjazdu dość długa, bo ok 140 km, w związku z tym wcześniej zamówiłem nocleg w agroturystyce "Buffalo Ranch" w Dąbrówce Dolnej, to ok 6 km od Zawiści. Wyjechałem wczesnym rankiem ok 04.00, przez co miałem czas na zwiedzenie, co ciekawszych miejsc. Tarasa wiodła przez Rudy, Sławięcice, Strzelce Opolskie, Ozimek, Dylaki, Kadłub Turawski, Ligota Turawska, Bierdzany, Nowe Budkowice, Stare Budkowice, Grabice, Zawiść, Domaradzka Kuźnia i Dąbrówka Dolna. W trakcie przejazdu odwiedziłem min. w Sławęcicach pozostałość pałacu - północne wejście, pozostawione, jako ozdobę parku foto, ruiny strzelnicy foto, tzw. Sławęcicki Anioł na placu kościelnym foto, W Strzelcach Opolskich – ruiny zamku foto, fontanna Myśliwca foto, pamiątkowa płyta po mauzoleum rodziny von Renard foto,  oraz pamiątkowy kamień ks. Jerzego Popiełuszki foto1, foto2. W Ozimku most łańcuchowy wykonany w całości z żelaza, zbudowany w 1827 roku foto, Kadź - jako ozdoba skweru foto oraz kościoły i kamienie pamiątkowe w miejscowościach, przez które przejeżdżałem. Pogoda dopisała było ciepło oraz słabo odczuwalny wiatr. Cała trasa wg licznika rowerowego to 146 km. Tutaj należą się serdeczne podziękowania gospodarzą "Buffalo Ranch" foto za gościnność.  Polecam to miejsce! Tak zakończył się dzień pełen wrażeń, pozostało przenocować i ruszyć z powrotem do domu.

Rydułtowy - Pszów     33km         08-09-2016.
Wyjazd do rodziny przez Niewiadom, Rydułtowy do Pszowa i powrót przez Osiedle Orłowiec, Piece, Gaszowice, Jejkowice i Zebrzydowice i do domu. W Niewiadomiu natrafiłem na przebudowę drogi Radoszowskiej foto, zaś w Rydułtowach wstąpiłem do Parku Sensorycznego foto i do Parku Hvidovre foto a następnie do kościoła św. Jerzego i krzyż pokutny foto. Dalej do Pszowa gdzie obok szkoły stoi pamiątkowy kamień foto i do rodziny. Drogą powrotną przez Osiedle Orłowiec gdzie biegnie tunel kolejowy pod drogą Raciborską foto, następnie przez Piece do rodziny i Gaszowice, Jejkowice - tu Karczma Strzelec gdzie zrobiłem kilkanaście zdjęć min to foto,  kwiaciarnia obok kościoła foto. W Zebrzydowicach  Bar Piwny foto. Cała trasa wg licznika to 33.85km.
Więcej zdjęć TU
Pięczątka z wyjazdu:

sierpień                                                   strona główna                                                    październik