grudzień

Rybnik moje miasto     40 km       30-12-2016.
Dzisiejszy wyjazd to nasze miasto Rybnik, w którym uczestniczyli: Bogdan, Lucek, Marek i ja foto. Jest to wg nas ukazanie niektórych ciekawych miejsc Rybnika oraz spotkanie w Przegędzy ze znajomymi w barze "Pod Lasem", na pomysł takiego wyjazdu wpadł Bogdan. Rybnik ma wiele więcej ciekawszych miejsc wartych zwiedzenia, nie mniej staraliśmy się pokazać te ważne, najpiękniejsze i w ogóle naj. Jedną z atrakcji było zwiedzenie muzeum, gdzie pod przewodnictwem pani oprowadzającej foto przenieśliśmy się w czasy odległe jak i bliższe naszego Rybnika foto, można też zobaczyć urządzenia i wyposażenie kopalni nie zjeżdżając na dół foto, wstąpiliśmy też do Rybnickiego ośrodka PTTK foto, dalej Rybnicki kampus foto, park tematyczny foto, Sąd Rejonowy foto, budynek starostwa foto, wieża ciśnień foto, budynki szpitala psychiatrycznego z jego kościołem foto, stary cmentarz na ul. Gliwickiej, na którym we wspólnej mogile pochowano pacjentów szpitala foto oraz pomnik 446 ofiar "Marszu Śmierci". Dalej przez Wielopole, Kamień, Rzędówka, Leszczyny i Przegędza. Tu w barze "Pod Lasem" u pana Andrzeja odbyło się spotkanie z kilkoma naszymi znajomymi rowerzystami foto. Trasa powrotna prawie taka sama. Rybnik też należy do wykazu wg regulaminu książeczki "Turysta Ziemi Rybnickiej" Pogoda dopisała, chociaż wieczorem dało się odczuć smog. Cała trasa wg licznika rowerowego to 40.19 km. Tu w tym miejscu chcę podziękować uczestnikom wyjazdu za towarzystwo i życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku! Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszego Rybnika.
Pieczątki:

Turysta Ziemi Rybnickiej 4             78 km             28-12-2016.

Czwarty wyjazd wg książeczki "Turysta Ziemi Rybnickiej" W drogę wyjechaliśmy dość wcześnie, bo o godz. 07.00 w trójkę tj. Bogdan, Marek i ja, trasą: Rybnik, Kamień, Rzędówka, Książenice, Wilcza, Szczygłowice, Krywałd, Knurów, Gierałtowice, Myto, Ornontowice, Dębieńsko, Czuchów, Czerwionka, Leszczyny, Przegędza i Rybnik. W czasie tego przejazdu odwiedziliśmy 14 miejscowości według wykazu stanowiącego załącznik do regulaminu i zgromadziliśmy do książeczek 14 pieczątek. Pieczątki te były uzyskiwane w rożnych miejscach, takich jak parafie, sklepy, apteki itp. Trasa obfitowała w różne ciekawe miejsca m.in.: Kamień - Rzędówka - Leszczyny "Marsz Śmierci", w Wilczy pałac  foto i prywatne muzeum "Kalmory u Erwina" foto, Knurów - zwiedzanie izby tradycji foto, która mieści się w pomieszczeniach Klubu NOT, Gierałtowice - na cmentarzu pozostałości po drewnianym kościele z roku 1534 foto, który został przeniesiony do Wielopola k. Rybnika oraz dwór z XIX w foto, Ornontowice - Park Gminny foto i Park Archanioła foto, Czerwionka - stare familoki foto, Leszczyny - dwór, w którym mieści się obecnie biblioteka foto. Piękne podziękowania dla uczestników wyjazdu za towarzystwo. Pogoda dopisała, choć było zimno temp. ok -1°C i wiatr, mrozik utrzymywał się do końca dnia. Cała trasa wg licznika to 80, 75 km.
Pieczątki Turysta Ziemi Rybnickiej:Pieczątki inne:

Turysta Ziemi Rybnickiej 3      48 km         23-12-2016.

Kolejny wyjazd wg książeczki "Turysta Ziemi Rybnickiej" Tu też wyjazd w trójkę tj. Bogdan, Lucek i ja foto. Trasa: Orzepowice, Chwalęcice, Stodoły, Rudy, Przerycie, Bargłówka i powrót Pilchowice, Ochojec, Golejów, Grabownia, Wielopole i Rybnik. W czasie tego przejazdu do atrakcji zaliczyć można Dwór pocysterski z XVIII wieku w Stodołach foto, Pocysterski Zespół Klasztorno - Pałacowy w Rudach foto , Park pocysterski z kapliczkami w Rudach foto 1, foto 2. Bargłówka, tutaj ma swoje prywatne muzeum Pan Krystian Tischbierek foto, znajdują się tam zbiory z lat dawnych jak i współczesnych, o których z pasją opowiada i zaprasza! i rewelacyjna Grillo-Wędzarnia u pana Waltra foto, świeże wyroby prosto z wędzarni. Miejsca te polecam wszystkim, którzy będą w okolicach Bargłówki, Następnie Pilchowice, tu z kolei natrafiliśmy na Wigilię dla bezdomnych w Karczmie "Kaprys" foto. Dalej to trzy bunkry w Pilchowicach, dwa większe i jeden mniejszy. Cel wyjazdu to zdobycie kolejnych kontrolnych pieczątek do w/w książeczki. Tym razem udało się "uzbierać” osiem pieczątek. Dziękuję Bogdanowi jak i Luckowi za udział w ty wyjeździe. Cała trasa wg licznika rowerowego to 50.5 km. Pogoda dopisała, nie padało, chociaż było bardzo ślisko szczególnie pod wieczór.
Pieczątki i broszury:

Turysta Ziemi Rybnickiej 2          50 km          21-12-2016.

Drugi wyjazd wg książeczki "Turysta Ziemi Rybnickiej", tym razem w trójkę tj. Bogdan, Lucek i ja. Trasą z Rybnika w stronę: Piece, Czernica, Pstrążna, Dzimierz, Nowa Wieś, Żytna, Raszczyce i z powrotem przez Adamowice, Bogunice, Lyski, Łuków Śląski, Gaszowice, Jejkowice i Rybnik. W czasie tego wyjazdu również nie obyło się bez atrakcji jak np. Zameczek w Czernicy foto, Dwór w Dzimierzu foto, ruiny zamku w Raszczycach foto, Dwór w Lyskach foto, Dwór w Łukowie Śląskim - odnawiany foto, w Nowej Wsi odwiedziliśmy naszego kolegę rowerzystę Ignacego foto, natomiast w Gaszowicach "Pod Trojokiem" oglądaliśmy muzealne militaria z czasów IIWŚ ze zbiorów prywatnych foto. Pogoda jak na początek zimy i najkrótszego dnia w roku dosyć łaskawa, chociaż zimno -5°C i w dodatku wiatr, po południu było lepiej. Celem tego wyjazdu było zdobycie kolejnych kontrolnych pieczątek do w/w książeczki. Udało się "uzbierać" 12 pieczątek. Dziękuję kolegą z towarzystwo. Cała trasa wg licznika rowerowego to 52 km.
Pieczątki:

Turysta Ziemi Rybnickiej 1       63 km              13-12-2016.

Wyjazd o godz. 09.00 w czwórkę tj. Bogdan, Lucek, Marek i ja, celem uzyskania kontrolnych pieczątek do Książeczki Odznaki „TURYSTA ZIEMI RYBNICKIEJ". Jest to pierwszy wyjazd wg wykazu stanowiącego załącznik regulaminu ODZNAKI „TURYSTA ZIEMI RYBNICKIEJ”. W załączniku tym jest wykaz 73-ch miejscowości do odwiedzenia. Wcześniej podczas innych wyjazdów udało nam się zdobyć 7 pieczątek. Trasę wyznaczył i prowadził Bogdan. Trasa przebiegała: Rybnik, Popielów, Radziejów, Jankowice, Świerklany, Szeroka, Borynia, Osiny, Baranowice, Kleszczów, Żory, Rój, Rogoźna, Kłokocin, Boguszowice, Chwałowice i Rybnik. W czasie przejazdu odwiedziliśmy 14 miejscowości według regulaminu i zgromadziliśmy do książeczek 14 pieczątek, co daje 21 pieczątek i możliwość ubiegania się o brązową odznakę, po uprzedniej weryfikacji. Pieczątki te były uzyskiwane w rożnych miejscach, takich jak parafie, sklepy, szkoły, itp. Trasa obfitowała w różne ciekawe miejsca m.in.: Muzeum Ognia foto, Muzeum Miejskie w Żorach foto. Pałac w Boryni foto1, foto2 i Baranowicach foto1, foto2. Piękne podziękowania dla uczestników wyjazdu za towarzystwo. Pogoda dopisała, choć z rana było zimno temp. ok -6 °C, mrozik utrzymywał się do końca dnia. Cała trasa wg licznika to 67 km.
Pieczątki:

Odebranie książeczek "Turysta Ziemi Raciborskiej"  23 km     06-12-2016.

Wyjazd po odbiór książeczek zweryfikowanych przez PTTK Oddział w Raciborzu Komisja Weryfikacyjna Odznaki "Turysta Ziemi Raciborskiej". Dzięki tej weryfikacji otrzymaliśmy brązowe i srebrne odznaki foto1, foto2, oraz ich potwierdzenia w książeczkach foto. Odznaki otrzymali: Bogdan, Lucjan, Czesław i ja. Co do dalszych odznak, musimy poczekać do sierpnia przyszłego roku, gdzie odbędzie się oficjalne spotkanie organizacyjne. Trasa dzisiejszego przejazdu miała być całkiem inna, w zamierzeniu było do przejechania 52 km, ale ze względu na pogodę, śnieg i wiatr, postanowiliśmy zmienić trasę tak, by mimo złych warunków pogodowych zdobyć kolejne pieczątki do książki "Turysta Ziemi Rybnickiej", trasa przebiegała: Rybnik, Zamysłów, Niedobczyce, Niewiadom, Jejkowice, Zebrzydowice i Rybnik. W czasie tego przejazdu zdobyliśmy kolejne 3 kontrolne pieczątki do w/w książeczki., Pierwszą w Niedobczycach, drugą w Niewiadomiu na zabytkowej kop. "Ignacy" a trzecią w Jejkowicach. W Niewiadomiu odwiedziliśmy naszego rowerowego kolegi Antoniego foto. Cała trasa wg licznika to 24.50 km.
Pieczątki i odznaki:

Mikołajki "Karczma Borowik"      31 km        04-12-2016.

Mikołajkowe spotkanie w "Karczmie Borowik". Wyjazd o godz. 09.30 z ul. Raciborskiej gdzie w czwórkę foto ruszyliśmy w stronę w/w karczmy foto z tym, że trasę przejazdu ustaliliśmy tak, by zdobyć kolejne pieczątki do nowej książeczki według wykazu z PTTK Rybnik "Książeczka Odznaki Turysta Ziemi Rybnickiej" foto, udało się zebrać 4 pieczątki plus jedna wspólna. Trasa przebiegała: Rybnik, Piaski, Kuźnia Ligocka, Gotartowice, Rowień, Szczejkowice i Rybnik Paruszowiec. Wracając do spotkania mikołajkowego, część uczestników przyjechała samochodami a nico odważniejsi rowerami. Zabawa bardzo udana, atmosfera wspaniała, były tańce foto, śpiewy, do których przygrywał nam kolega Jurek na akordeonie foto. Właściciel lokalu również zadbał o muzykę, było gwarno i wesoło. Organizacji spotkania podjął się kolega Bogdan wraz z żoną Jolantą foto. W drogę powrotną ruszyliśmy we dwójkę foto, po drodze wstąpiliśmy do lokalu na ul. Żużlowej foto, gdzie zaciekawił mnie ozdobny kufel "Christoph Kolumbus"foto. Wszystkim uczestnikom, organizatorom, gospodarzowi i obsłudze "Karczmy Borowik" serdecznie dziękuję za wspaniałe spędzony dzień. Cała trasa wg licznika to 34.28 km.
Więcej zdjęć TU.
Pieczątki:

listopad                                               strona główna                                                   Rok 2017