czerwiec

Krzyżtopór - Sandomierz    634 km      29-06-2017.
Wyjazd do Krzyżtopora i Sandomierza. O ruinach zamku Krzyżtopór w Ujeździe dowiedzieliśmy się przypadkiem i zapadła decyzja by tam pojechać, a że niedaleko od Ujazdu jest Sandomierz to też postanowiliśmy miasto to odwiedzić. W drogę ruszyliśmy ok. 07.00 w czwórkę kierując się na autostradę A4. Pierwszą i nieplanowaną atrakcją było zwiedzenie ruin zamku w Rabsztynie, następnie mijaliśmy Bramę Krakowską w Szydłowie i zamek Krzyżtopór foto. Tu oczywiście dłuższe zwiedzanie zakamarków i sal zamku, zajęło nam to ok. półtorej godziny. Następnym dłuższym przystankiem to piękne miasto Sandomierz, gdzie zwiedziliśmy Basztę Opatowską foto, Podziemną Trasę Turystyczną foto, Kościół św. Jakuba foto, tzw. Igielne Ucho foto, Świat Ojca Mateusza foto i inne ciekawe miejsca, spacer zają nam ok pięć godzin. Z Sandomierza wyjechaliśmy o godz. 19.30. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Pacanowa, gdzie stoi pomnik Koziołka Matołka foto i Europejskie Muzeum Bajki im. Koziołka Matołka foto, niestety o tej porze zamknięte. Dzień był bardzo udany i obfitował w różne ciekawe miejsca, pogoda również, chociaż nie minęła nas burza.
Pieczątki:

Ojcowski Park Narodowy.       31 km     27-06-2017.

Do Ojcowskiego Parku Narodowego wybraliśmy się w piątkę. Wycieczkę rozpoczęliśmy z miejscowości Sułoszowa, tu czekała na nas pani przewodnik oczywiście na rowerze foto. Po przywitaniu i wyładowaniu rowerów ruszyliśmy w trasę Doliną Prądnika. Pierwszą atrakcją był widoczny z oddali zamek w Piaskowej Skale foto, dalej to Maczuga Herkulesa foto, skała Pochylec do wspinaczki skałkowej foto, Osada Młynarska "Baroniówka" foto, Figura Matki Bożej Niepokalanej w skale foto, źródło św. Jana foto, kapliczka "Na Wodzie" pw. św. Józefa Robotnika foto i wtórne źródło św. Jana foto. W Ojcowie Muzeum Regionalne foto, widok na ruiny zamku kazimierzowskiego foto i przerwa na odpoczynek i posiłek w restauracji "Pod Nietoperzem"foto.  Po nabraniu sił ruszyliśmy w stronę Jaskini Ciemnej foto, do której dostaliśmy się pieszo podziwiając widoki z poszczególnych tarasów foto. Zwiedzanie Jaskini Ciemnej przy świecach foto. Dalej to Brama Krakowska foto, Źródełko Miłości foto, Dom Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta foto, Stadnina koni BOTOJA foto i Korzkiew - zamek foto, tu spotkałem dwie turystki z Japonii panie Mika i Noriko foto. Powrót tą samą trasą. Całą trasę po Ojcowskim Parku Narodowym, Doliną Prądnika wytyczyła i prowadziła nasza pani przewodniczka Ania foto, która w sposób ciekawy i profesjonalny opowiadała o poszczególnych atrakcjach parku i która również wykazała się jako rowerzystka. Serdeczne podziękowania dla Pani Ani i z całego serca polecam wszystkim tym, którzy planują wycieczkę rowerową po Ojcowskim Parku Narodowym. Dziękuję Aniu! Podziękowania należą się również wszystkim tym osobom, które spotkaliśmy w trakcie tej wycieczki. Super pogoda i super wycieczka. Mnóstwo ciekawych atrakcji i przepiękne okolice.

Rybnik - Ojców - Rybnik   238 km     27-06-2017
Wyjazd w piątkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Rowery załadowane i w drogę była godz. 07.40. Przed nami piękna wyprawa. Trasa Rybnik na A1 dalej na A4 w stronę zjazdu Katowice Murckowska, Sosnowiec, Olkusz i miejsce spotkania z panią przewodniczką czyli Słuszowa. Przyjazd na spotkanie godz. 09.50. Droga powrotna taka sama. W dalszą drogę już rowerami. Zapowiada się piękny słoneczny dzień.Więcej zdjęć TU

Objazd trasy rajdu Rybnik - Przegędza   32 km  26-06-2017
Objazd trasy rajdu, który odbędzie się w dniu 02-07-2017 z półmetkiem w Przegędzy "Bar Pod Lasem" gdzie będą konkursy i zimne napoje. Start i meta na kąpielisku "Ruda". Długośc trasy to ok 22 km.
Pieczątka:

Stodoły - Rudy.      40 km              21-06-2017.
Wyjazd z kolegą na zakupy do sklepu z dziczyzną w Rudach. Na początek przystań "Kotwica" gdzie spotkaliśmy sympatyczną młodą Panią Marię foto dalej to przystań Kajakowo-Rowerowa "Aktywni" w Stodołach, tu spotkaliśmy wycieczkę na spływie rzeką Rudą foto oraz pana Jacka gospodarza ośrodka, którego serdecznie pozdrawiam, no i wspólna fotka. Spotkanie z panią Hildegardą foto, która opowiadała nam o początku powstanie kaplicy pw. Matki Boskiej Fatimskiej w Rybniku-Stodołach, W trakcie jazdy napotkaliśmy wycieczkę rowerową, która zapewne też jechała do Rud foto. Po dokonaniu zakupów ruszyliśmy odwiedzić Amfiteatr BUK tutaj miłe spotkanie z zarządcą tego ośrodka foto, który zachęca do odwiedzenia tego miejsca. Pomiędzy Domem Seniora a amfiteatrem znajduje się "Wzgórze Wiktorii" foto z ciekawa historią. Dalej leśnym duktem w stronę kapliczki św. Huberta, gdzie spotkaliśmy małżeństwo uprawiające nordic walking foto, później Górki Śląskie, Jejkowice, Zebrzydowice i Rybnik. Cała trasa wg licznika to 41 km.
Więcej zdjęć TU

Rogów - wycieczka szkolna.   72 km               20-06-2017.
Wyjazd z kolegą Bogdanem do Rogowa w celu prowadzenia rowerowej wycieczki szkolnej z tutejszego Gimnazjum. Na starcie zgromadziła się grupa uczniów ze swoimi rowerami chętnych do wyjazdu pod okiem nauczycielek. Przed wyjazdem dołączył do nas kolega Czesław, któremu przypadło zamykanie grupy rowerzystów, Wspólne zdjęcie na tle Gimnazjum foto i start o godz. 09.00 dalej to Czyżowice, Gorzyce, Uchylsko, Olza - do "Zajazdu Przy Kominku" foto, Bluszczów i z powrotem do Rogowa z metą pod Gimnazjum, długość wycieczki to 25 km. Po zakończeniu wycieczki wszyscy udali się do swych domów. Pogoda wspaniała, humory dopisywały. Podziękowania należą się nauczycielkom panią Joannie, Joannie i Joli foto jak i uczniom za udział w tej wycieczce oraz kolegom Bogdanowi i Czesławowi za sprawne prowadzenie grupy. Ja z Bogdanem ruszyliśmy w stronę Wodzisławia Śl. po drodze wstąpiliśmy do "Parku Leśnego" foto gdzie z rąk pani Irmy, właścicielki lokalu otrzymaliśmy i publikuje zaproszenie dla szkół foto, dalej to rynek w Wodzisławiu Śl, przez Radlin, Niedobczyce i do domu. Cała trasa wg licznika to 74 km.
Pieczątka i wizytówka:

XII Rowerowy Rajd Papieski im. Jana Pawła II     34 km     18-06-2017.
Organizatorem rajdu jest Miasto Rybnik i MOSiR w Rybniku. XII Rowerowy Rajd Papieski rozpoczął się od rejestracji osób, które wyraziły chęć uczestnictwa w rajdzie. Na starcie stawiło się dość sporo osób ok 200. Po rejestracji rowerzystów i utworzeniu grup po 15-20 osób, do każdej grupy przydzielono prowadzącego i zamykającego daną grupę. Przed wyjazdem zostały złożone kwiaty i wykonano wspólne zdjęcie pod pomnikiem Jana Pawła II. Do przejazdu były dwie trasy krótsza dla rodzin z dziećmi i trójkołowców, dłuższa dla wytrwałych rowerzystów. Start przewidziano na 12.20 Plac Jana Pawła II, postój Boisko Grabownia ok 14.30 w zależności od przyjazdu poszczególnych grup, zaś Meta - Stadion Lekkoatletyczny w Rybniku. Na mecie organizator zapewnił ciepły posiłek (żurek). Pogoda dopisała. Piękne podziękowania dla organizatorów rajdu i dla uczestników.Więcej zdjęć TU

Frombork - Malbork - Toruń - Rybnik.   (667 km GPS) samochód    16-06-2017.
Pobyt w Milejowie dobiega końca. Czas ruszać w dalszą drogę, dziś zwiedzamy Frombork, Malbork i w drodze powrotnej Toruń. Po pożegnaniu się z gospodarzem plebani ruszyliśmy w stronę Fromborka by zwiedzić obiekt krajoznawczy Wzgórze Kopernikowskie, muzeum jego imieniem Wieżę Wodna i Bazylikę, następnie Zamek w Malborku obiekt krajoznawczy, zabytkowy cmentarz Mennonicki w Stogach. W Toruniu wsiedliśmy na rowery, bo inaczej nie byłoby możliwe odwiedzenie Starego i Nowego Miasta, Ratusz Staromiejski, kamienica pod Gwiazdą, bazylika pw. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, kościół św. Jakuba i kościół NMP. Są to obiekty krajoznawcze obowiązujące zdobywających duże stopnie KOT. Wyjazd został sprawnie przygotowany i zrealizowany. Pogoda kapryśna, były burze i ulewy, ale daliśmy radę i szczęśliwie dotarliśmy do domu. Pozdrawiam wszystkich, którzy przyczynili się do zorganizowania wyjazdu. Więcej zdjęć TU
Pieczątki:

Milejewo-Gdańsk-Hel-Gdańsk-Milejewo. 283 km, 103 km rowerem  15-06-2017.
To drugi dzień pobytu w Milejewie. Dzień ten zaczęliśmy wcześnie rano bo już od 05.00, by przygotować się do dalszej wyprawy, która przewidywała dojazd samochodem z Milejowa do Gdańska, z Gdańska promem na Hel, a z Helu rowerami do Gdańska. Powrót samochodem do Milejewa na noc. Przed wyjazdem parę fotek z przed kościoła i w drogę. Do Gdańska mieliśmy ok 70 km, prom odpływał o 08.30. Podczas rejsu otrzymaliśmy pozwolenie na wejście na mostek kapitański i pod bacznym okiem panów kapitanów pozwolono nam posterować jednostką, co bardzo nam się spodobało. Na Hel dopłynęliśmy o godz. 10.38. Tu zaczęła się przygoda rowerowa obfitująca w różne ciekawe miejsca i atrakcje. Trasa rowerowa przebiegała: Hel, Jastarnia, Władysławowo, Puck, Mosty, Gdynia, Sopot, molo sopockie, Gdańsk. Cała trasa rowerowa wg licznika to 103 km. Dalej samochodem  do Milejewa.
Pieczątki:

Rybnik - Milejewo   (607 km) samochodem   14-06-2017.
Wyjazd do Milejewo, a konkretnie do Kościoła Parafialnego św. Stanisława Biskupa i Męczennika na spotkanie z proboszczem Antonim, który przechodzi na emeryturę. Wyjazd zaplanowany na dwa dni. Ruszyliśmy w drogę o godz. 17.20 zabierając ze sobą rowery, gdyż dzień drugi przeznaczony jest na przejazd rowerem z Helu do Gdańska. Po drodze obserwowaliśmy niezwykły zachód słonka w okolicach Łodzi. Do Milejewa dotarliśmy ok. godz. 23.30. Trasa przejazdu: Z Rybnika na A1, Siewierz, Częstochowa, Piotrków Trybunalski, Łódź, Toruń, zjazd Swarożyn z A1, Gniszewo, przez Wisłę do Elbląga i Milejewo. Więcej zdjęć TU
Pieczątka:

Przejazd trasy XII Rybnickiego Rajdu Papieskiego  44 km      08-06-2017.
Wyjazd w celu zapoznania się z trasą XII Rybnickiego Rajdu Papieskiego im. Jana Pawła II, który ma się odbyć 18-06-2017. Na Plac Jana Pawła II przyjechało 16 osób chętnych przetestować wybraną trasę skąd będzie start rajdu, zaś meta - na stadionie lekkoatletycznym ROW Rybnik. Po krótkim zapoznaniu się z szczegółami trasy ruszyliśmy w drogę trasą: Rybnik Plac JPII przez ul. Wyzwolenia do ul. Gliwickiej, ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Ruda, zaporą w Stodołach, leśną drogą do Rud, ul. Dworcową i Cysterską do Ochojca. Grabownia - boisko, przez ul. Gliwicką na ul. Wiosny Ludu, leśną drogą do przejazdu kolejowego PKP Paruszowiec, przez ul. Wielopolską i Obwiednią Północną na stadion lekkoatletyczny ROW Rybnik, gdzie zakończyliśmy trasę. Organizatorem XII Rybnickiego Rajdu Papieskiego im. Jana Pawła II jest Miasto Rybnik i Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rybniku. Cała trasa od startu do mety wynosi 36 km. Start - Plac Jana Pawła II w Rybniku (Bazylika Rybnik). Meta - Stadion Lekkoatletyczny w Rybniku, przy ulicy Żużlowej. Przebieg trasy rajdu zobaczysz klikając na zielony baner pod spodem.
Pieczątka:

Gorzyce - Turza Śląska - Wodzisław.     68 km         07-06-2017.
Wyjazd do Gorzyc, cel to tzw. pałac górny hrabiów Arco z XVIII i pałac myśliwski (tzw. pałac dolny) oraz pozostałość po kop. Frydrych. Trasa: Rybnik, Rydułtowy, Pszów, Kokoszyce, Czyżowice, Gorzyce, Turza Śląska, Wodzisław, Radlin, Niedobczyce, Zamysłów i Rybnik. Na początek wstąpiliśmy do Rancho Western foto dalej to Dom Pomocy Społecznej im. Papieża Jana Pawła II foto, pałac dolny wzniesiony na początku XX wieku foto, pałac górny wybudowany w 1886 roku przez Aleksandra von Arco w Gorzycach foto. Obydwa pałace znajdują się w otoczeniu rozległego parku foto. Powiatowy Domu Dziecka w Gorzycach foto, kościół i stary cmentarz w Gorzycach foto, Kolonia Fryderyk i pozostałości po tej kopalni foto. Turza Śląska - Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej foto. Rynek w Wodzisławiu foto, Dom Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Opatrzności Bożej foto dalej to Radlin, Niedobczyce, Zamysłów i do Rybnika. Pozdrawiam serdecznie wszystkich, których napotkaliśmy w czasie tego wyjazdu. Cała trasa wg licznika to 70 km
Pieczątka:

Wrocław - ZOO - Kolejkowo - Ogród Botaniczny   22 km       04-06-2017.
Wyjazd do Wrocławia wraz z grupą przyjaciół. W drogę ruszyliśmy samochodem załadowanym rowerami o godz. 06.20. Cel wyjazdu to Wrocławskie ZOO, makieta kolejki "Kolejkowo"- Dworzec Świebodzki jak i Ogród Botaniczny. Nim dojechaliśmy do celu odwiedziliśmy cmentarz Oficerów Radzieckich foto dalej to parking niedaleko ZOO, gdzie zostawiliśmy samochód. Zwiedzanie zajęło nam 2,5 godziny, jedną z atrakcji to oczywiście Afrykarium, warto to zobaczyć. Dalsze zwiedzanie to wrocławski rynek, Bazylika Mniejsza i makieta kolejki "Kolejkowo". Kolejkowo mieści się na terenie jednego z najstarszych dworców kolejowych. Jest to wspaniała podróż przez miniaturowy świat. Następnym celem to Ogród Botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest to miejsce inspirujące, oazą piękna i spokoju. W Wrocławiu oczywiście jest bardzo dużo miejsc do zwiedzania i nie sposób wszystko odwiedzić podczas jednego dnia. Pięknie dziękuję uczestnikom wyjazdu za wspaniale spędzony dzień! Cała trasa rowerowa to 22 km. Więcej zdjęć TU. Pieczątki:

Wałbrzych - Góra Chełmiec - Zamek Książ      40 km      01-06-2017.

Wyjazd do Wałbrzycha był zainspirowany przez klub rowerowy z Radlina "Sokół" chodziło mi głownie o Drogę Krzyżową Górniczego Trudu z Boguszówa Gorce na szczyt Chełmca i dalej zamek Książ. Wyprawa była możliwa dzięki grupie przyjaciół, którym pomysł się spodobał i dzięki nim został zrealizowany. Ruszyliśmy wcześnie rano o godz. 04.30 grupą pięcioosobową samochodem i z rowerami. Do Wałbrzycha dojechaliśmy o godz. 08.30. W dalszą drogę na rowerach z rynku z Wałbrzycha do Boguszówa Gorce foto. Trasa trudna, najtrudniejsze odcinki pokonywaliśmy obok rowerów. Nie mniej wejście na górę Chełmiec to pikuś w porównaniu z zejściem ścieżką przeznaczaną tylko dla pieszych foto. Było tak stromo, że miejscami traciło się kontrolę nad rowerem. Wszystko skończyło się szczęśliwie i ruszyliśmy na zamek Książ. Jest to jeden z największych zamków w Polsce, a na pewno największy na Śląsku foto. Trudno tu pisać to, co zobaczyłem tam na miejscu, każdy musi sam to ocenić i zobaczyć. Wracając z zamku wstąpiliśmy do palmiarni i kawiarni "Pod Tropikiem" foto, dalej to miejscowość Szczawienko i rynek w Wałbrzychu foto. Tu załadowaliśmy rowery i do domu. Piękne podziękowania należą się pani Karinie, to dzięki niej wyjazd ten był możliwy. Z Wałbrzycha ruszyliśmy w drogę powrotną o godz. 20.30. Piękne podziękowania należą się całej grupie za wytrwałość i dobry humor, to dzięki im wyjazd ten był możliwy. Cała trasa rowerami wg licznika to 41.40 km. Więcejzdjęć TU
Pieczątki:

maj                                                          strona główna                                                              lipiec