lipiec

Rajd Rowerowo-Kajakowy Rybnik Stodoły.    36 km       30-07-2017.
Rajd rowerowo-kajakowy zorganizowany przez Miasto Rybnik - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rybniku, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze w Rybniku, Partnerem rajdu jest: Przystań Kajakowo-Rowerowa „Aktywni” Rybnik - Stodoły. Na starcie przy kąpielisku Ruda zgromadziła się dosyć duża grupa rowerzystów chętna do udziału w rajdzie foto. Po sprawdzeniu listy obecności i po wspólnym grupowym zdjęciu ruszyliśmy w drogę. Prowadzenie grupy powierzono jak zwykle naszemu koledze Czesławowi, który w tej roli spełnia się znakomicie foto. Ja zaś byłem zajęty robieniem zdjęć z trasy przejazdu, jednak chwilę po starcie a dokładnie na przejeździe przez ul. Podmiejską złapałem kapcia foto, to spowodowało, że nie byłem w stanie robić dalszych zdjęć. Po usunięciu awarii dogoniłem grupę w okolicy zalewu Pniowiec. Dalsze zdjęcia to już na przystani kajakowo-rowerowej "Aktywni"foto. Tu po krótkiej odprawie foto odbył się spływ kajakami rzeką Ruda do Rud foto, dystans do przepłynięcia to ok 6, 5 km, co zajęło to ok 2, 2 godziny. Ja natomiast podążałem przed kajakami na rowerze i w miejscach możliwych robiłem zdjęcia aż do mety spływu foto1, foto2, foto3, foto4. Powrót na przystań kajakowo-rowerową dobył się dorożkami foto, foto i busem. Po przyjeździe na miejsce zagwarantowany był posiłek regeneracyjny, były zabawy, konkursy, a do tego przygrywał nam zespół muzyczny "December" foto, film. Zabawa rozpoczęła się na całego. Piękna pogoda i wspaniałe towarzystwo. Tu należą się podziękowania organizatorom za wspaniałą imprezę. Ja niestety opuściłem imprezę przed godz. 16. 00.  Cała trasa przejazdu rowerem wg licznika to 37 km. Trasa ta nie jest tą jaką jechali uczestnicy rajdu, a to z powodu kapcia.  Więcej zdjęć TU. Pieczątka, naklejka i wizytówka:

Strzybnik - Rudnik      76 km              29-07-2017.

Wyjazd do Strzybnika celem odwiedzenia ruin pałacu, odszukania kaplicy grobowej- mauzoleum dawnych właścicieli i zabudowania folwarczne, kuźnia, stajnie. W 1793 Jadwiga Luiza Wilhelmina von Kloch wyszła za mąż za Joachima Bogumiła Fryderyka von Eickstedt. On to właśnie wybudował z początkiem XIX w.tutejszy pałac.Trasa: Rybnik, Lyski, Żytna, Markowice, Racibórz, Rudnik i Strzybnik. Powrót: Strzybnik, Brzeźnica, Łubowice, promem przez Odrę, Ciechowice, Nędza, Szymocice, Górki Śląskie, Sumina, Jejkowice i Rybnik. W Markowicach odwiedziłem "Zaczarowany Ogród" foto. W Rudniku wstąpiłem po pieczątkę na parafię foto, oraz zobaczyć ruiny pałacu, co okazało się bardzo trudne ze wglądy na otaczającą pałac roślinność foto. Strzybnik - jadąc ul. Długą skręcam w zabudowania folwarczne, stoi tam wieża zegarowa foto, zabytkowy spichlerz foto, stodoła foto, studnia zaopatrująca w wodę nieistniejącą dziś gorzelnię foto, kuźnia foto i stajnie w dość dobrym stanie foto. Rower zostawiam przy kuźni i wraz z starszym panem Czesławem udajemy się do parku przypałacowego odszukać kaplice grobową (mauzoleum) dawnych właścicieli foto, odnajdujemy samotny grób właściciela gorzelni Wilhelma Lootza foto, a następnie kierujemy się w stronę ruin pałacu foto, gdzie widać po skoszeniu zarośli brodzik lub fontannę foto. Po przeciwnej stronie pałacu w gąszczach zarośli odnajdujemy hydrant ogrodowy foto. Kaplica grobowa otwarta krypta zdewastowana przez poszukiwaczy skarbów i złomiarzy foto w środku widać połamane ozdobne trumny wymieszane ze śmieciami i ludzkimi szczątkami foto. Pałac w kompletniej ruinie nadający się tylko do wyburzenia foto. Odwiedziłem też miejsce urodzenia abpa Józefa Feliksa Gawliny foto. Droga powrotna prowadziła przez Brzeźnicę, gdzie znajduje się zabytkowy Młyn Wodny foto, Łubowice - Dom Kultury - im Josepha Eichendorffa foto, ruiny pałacu foto, cmentarz Żołnierzy Niemieckich foto. Grzegorzowice - promem przez Odrę foto, Ciechowice, Nędza - była stacja kolejki wąskotorowej foto, Szymocice - przejazd ścieżką edukacyjną wzdłuż kąpieliska "Aqua-Brax"okazał się nie możliwy ze względu na ogromną ilość wiatrołomów foto. Zmuszony byłem zawrócić jechać wzdłuż stawów hodowlanych po kładce przez rzekę Sumina foto do Górek Śląskich, dalej Sumina, Jejkowice i do domu. Cała trasa wg licznika to 78.25 km.
Więcej zdjąć TU
Pieczątki:

Rogów Opolski - zamek.    183 km       21-07-2017.
Wyjazd do Rogowa Opolskiego celem zwiedzenia zamku z XIV wieku, kaplicy grobowej, pawilonu ogrodowego, kamienny most. Trasa wiodła: Rybnik, Górki Śląskie - gdzie zobaczyłem skutki niedawnej wichury foto, Nędza – tu niespodzianka brak przejazdu foto, Ciechowice – nieczynny prom, o którym wcześniej wiedziałem, ale postanowiłem to sprawdzić foto, Turze, Dziergowice, Lubieszów, Cisek, Landzmierz tutaj oglądałem skutki niedawnej wichury, Koźle – zwiedzanie Muzeum Ziemi Kozielskiej foto, Stradunia – natrafiłem na wypadek drogowy ze skutkiem śmiertelnym foto, co skutkowało objazdem przez Grocholub, Brożec. Krapkowice - Wieża Bramy Górnej i jej zwiedzanie wraz z turystami niemieckimi i węgierskimi foto. Rogów Opolski - dzięki uprzejmości kustosza zamku Pana Andrzeja zwiedziłem zamek pomimo jego rezerwacji foto, za co serdecznie dziękuję a następnie park zamkowy foto i grobowiec rodzinny foto oraz jaz wodny na Odrze foto. Trasa powrotna to przejazd przez most na A4 na prawy brzeg Odry i kapeć foto, ruiny zamku rycerskiego w Otmęcie foto prawdopodobnie z XII wieku, Wielmierzowice - prom ręczny foto, Januszowice - elektrownia wodna foto, Jezioro Srebrne foto, Karczma U Freda - gdzie znajduje się piękne terrarium z egzotycznymi żabkami foto, foto polecam ten lokal z całego serca!  Brzeźce, Stępnica, Ornontowice, Kotlarnia - zabytkowe lokomotywy, głaz narzutowy foto, Las Rudzki a w nim - kamień "Książęcy" foto, kamień "Ostatni Niedźwiedź" foto, kamienny Krzyż Stangreta Fabiana Hytrka foto, kamień "Dzik" foto i Kotlarską do Rud foto, dalej Stodoły, Orzepowice  foto i Rybnik. Wyjazd ten obfitował w różne ciekawe obiekty jak i niespodzianki, które uwieczniłem na zdjęciach. Z uwagi na niesprzyjające warunki pogodowe niektóre zdjęcia są niewyraźne. Pogoda deszczowa od wczesnego ranka do popołudnia do 13.30. Później pogodnie do godzin nocnych. Piękne podziękowania dla wszystkich osób, których spotkałem podczas tego wyjazdu. Cała trasa wg licznika to 185.59 km.
Pieczątki:

Niewiadom - Piece - Sumina.      27 km.        18-07-2017.
Krótki wyjazd do znajomego i do rodziny, a także do kompleksu "Taaka Ryba" w Suminej. Wyjazd rozpocząłem od Niewiadomia i odwiedzenia kolegi Antoniego foto oraz rodzinę, która mieszka niedaleko zabytkowej kopalni "Ignacy" - tu z kolei natrafiłem na wystawę Renaty Filipowej PET - ART Wystawa obrazów i form przestrzennych, przetwarza butelki plastikowe pet tak, by stanowiły główny materiał do obrazów i rzeźb. Następnym punktem postoju to rodzina w Rydułtowach - Piece. Dalej przez Gaszowice, gdzie wybudowano nowe rondo foto i Sumina - kompleks z Restauracją i Łowiskiem "Taaka Ryba" foto. Droga powrotna przez Jejkowice, Zebrzydowice i Rybnik. Cała trasa wg licznika to 27.66 km. Więcej zdjęć TU

Bělá - źródełko i farma pstrągów 61 km      16-07-2017.

Wyjazd do Czech a dokładnie to do wioski Bělá (powiat Opawa) i do farmy pstrągów u Chmelika. Dzień zapowiadał się piękny, więc zebraliśmy się w siódemkę o godz. 09.00 i ruszyliśmy w trasę; Rybnik, Rydułtowy, Pszów, Buków, Krzyżanowice, Owsiszcze, Pist, Bělá i farma pstrągów. Droga powrotna: Bělá, Zavada, Vresina, Hat, Rudyszwałd i Chałupki. Cała wycieczka obfitowała w różne ciekawe miejsca m.in. krzyż pokutny przy kościele św. Jerzego foto i spotkanie z księdzem proboszczem w Rydułtowach foto. W Krzyżanowicach spotkanie z siostrą Joanną z Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek w Pałacu książąt Lichnowskich foto. Pist - zegar słoneczny foto, Bělá - źródełko foto i farma pstrągów foto, gdzie spróbowaliśmy miejscowych przysmaków. Przed miejscowością Hat spotkaliśmy grupę czeskich rowerzystów  no i obowiązkowe zdjęcie foto. Chwila na uzupełnienie płynów w restauracji u sv. Mikuláša foto, dalej to Rudyszwałd i Grill Bar foto. Chałupki i do pociągu w stronę Rybnika foto. Pozdrowienia od całej grupy dla księdza proboszcza z Rydułtów i siostry Joanny z Zakonu Sióstr Franciszkanek z Krzyżanowic. Podziękowania należą się również wszystkim uczestnikom wyjazdu, a w szczególności naszemu Bogdanowi za prowadzenie. Cała trasa wg licznika to 61 km
Pieczątki:

Rybnik - grill.             7 km        15-07-2017.
Sobotnie grilowanie ze znajomymi na działce od godz. 17.00 przebiegło szybko a nawet za szybko, humory dopisywały do końca, były śpiewy, żarty, tańce i oczywiście kiełbasa i szaszłyki, czyli wszystko to co trzeba. Grilla pilnował nasz niezastąpiony w tych sprawach kolega Czesław. Wspaniała impreza i towarzystwo! Serdecznie pozdrawiam i dziękuję wszystkim uczestnikom grillowania za udany wieczór.
Więcej zdjęć TU.

Warszawa                795 km                 06-07-2017.
Wyjazd do Warszawy celem przywitania Prezydenta USA Donalda Trumpa w Polsce. Wyjechaliśmy autokarem wcześnie rano o godz. 05.15 z Wodzisławia Śląskiego, na miejscu byliśmy o godz. 10.30. To co tam zobaczyliśmy przeszło nasze oczekiwania, tłumy ludzi, nie można było zbliżyć się do jakiegokolwiek telebimu. Zwiedziliśmy stadion PGE Narodowy, a na błoniach stadionu odbył się wielki wojskowy piknik. Na miejscu mnóstwo atrakcji. Cała wycieczka bardzo udana jak i pogoda. Piękne podziękowania dla kierowcy, organizatora wyjazdu jak i uczestników.
Pieczątka i bilet:

Rybnicki Rajd Rowerowy       35 km       02-07-2017.

Wyjazd na Rybnicki Rajd Rowerowy stawiło się 16 osób pomimo nie sprzyjającej pogody foto. Na polanie Kanetowiec zastaliśmy obozowisko skatów foto1, foto2, którzy wynajęli to miejsce na dwutygodniowy pobyt, dalej to już "Bar Pod Lasem" foto gdzie zostaliśmy przyjęci przez gospodarzy kiełbasą z rożna i małym co nieco. Były konkursy i nagrody. Serdeczne podziękowania dla organizatorów imprezy, a także dla gospodarzy "Baru Pod Lasem"foto za udostępnienie lokalu. Dalsza cześć wyjazdu, to Bar "Stodoła" w Kamieniu foto oraz spotkanie z naszymi rowerzystami w "Drewutni" foto i u kolegi Czesława foto. Piękne podziękowania dla wszystkich uczestników wyjazdu. Cała trasa to wg licznika 36.52 km.
Pieczątki:

czerwiec                                                    strona główna                                                       sierpień