sierpień

Hradec nad Moravici, Radun  160 km        31-08-2016.
Cel wyjazdu to zamek w Hradec nad Moravici i inne ciekawe obiekty po trasie. Wyjazd z Rybnika przez Racibórz, Piotrowice Wielkie do Kietrza, a dokładniej odszukanie ruin Folwarku Konstanzienhof foto pomiędzy Kozłówką a Lubotyniem. Dalej do Opavy, - Śląskie Muzeum foto, Hradec nad Moravici - czerwony zamek foto i  zamek foto. Droga powrotna przez Radun - zamek foto, Velke Hostice - zamek foto, zamek - Kravare foto, zamek Bolatice foto, Vresina, gdzie na prywatnej posesji znajduje się miniaturowa stacja kolejowa foto, Rudyszwałd - kolekcja maszyn rolniczych foto, Gorzyce, Turza. Wodzisław Śląski - na rynku piłka plażowa foto, Radlin, Niedobczyce i do domu. Trasa trudna z uwagi na wzniesienia, cała trasa wg licznika to 159.58 km. Pogoda dopisała.
Więcej zdjęć TU

Bogunice, Adamowice - Golejów, Paruszowiec  67 km     26-08-2016.
Trasa zaplanowana celem objazdu najbliższych miejscowości rozpoczynając od Rydułtowy-Piece, gdzie wstąpiłem do rodziny, tutaj dłuższy postój, bo prawie 3 godzinny. Dalej to Gaszowice, Sumina - ośrodek "Taaka Ryba", Lyski, Bogunice - nowy kamień pamiątkowy foto, Adamowice, Szymocice - ośrodek "Leśna Polana" i "Aqua-Brax", następnie przez stawy hodowlane do Górek Śląskich, Sumina - tunel pod torami foto, staw Buczkowiec foto, Chwalęcice, Stodoły, Grabownia, Golejów, Paruszowiec - ruiny wartowni byłego poligonu wojskowego foto, strzelnica MKS LOK Rybnik i strzelnica myśliwska foto, dalej ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Rudy do sklepu Carrefour i do domu. Cała trasa wg licznika rowerowego to 67 km. Wodospad na rzece Sumina film.

Lasy Rudzkie - kamień "Królik"                52km       20-08-2016.

Wyjazd do Rud zainspirowany przez kolegę Antoniego w celu odszukania kamienia pamiątkowego "Królik". Jechaliśmy przez Jejkowice, Gzel foto, Chwalęcice, Stodoły i Rudy. Był zamiar wejścia do Starego Opactwa, ale niestety w tym dniu niedostępny, czynne dla indywidualnych zwiedzających 21 sierpnia (niedziela) od godz. 13.30 do 17.30. Ruszyliśmy w dalszą drogę kierując się na Brantołkę, na Kotlarską i trasą Żółtą w kierunku kamienia "Orły" gdzie zrobiłem wspólne zdjęcie. Następnie zawróciliśmy na ścieżkę "Do Zielonej Klasy" gdzie na najbliższym skrzyżowaniu skręciliśmy w prawo i po przejeździe ok 100 m natrafiliśmy na szukany kamień "Królik" i oczywiście wspólna fotka. Dalej z powrotem do Rud, gdzie za mostem nad Rudą znajduje się stary ciekawy kamienny mostek. Dalej drogą Podasznia w kierunku kamienia "Weidmannsheil" tu też wspólne foto. Teraz najciekawsze miejsce, które zapamiętał Antoni, jest to prawdopodobnie miejsce, w którym odbywały się tajne zgromadzenia masonerii lub wolnomularzy. Miejsce to jest w środku lasu pod okazałym dębem, pod którym znajduje się wykopany dół 1.5X1.5 m było to wszystko ogrodzone stalowym płotkiem i z pamiątkowym kamieniem. Kamienia i płotku już nie ma, ale znalazłem fragment słupka ogrodzenia foto, foto, foto. Dalej na Zwonowice, Chwalęcice i na wysokości "Kotwicy" rozstaliśmy się, każdy pojechał w swoją stroną do domu. Tu podziękowania dla Antoniego za towarzystwo. Cała trasa to 50 km, a wg licznika to 52 km. Większe zdjęcia TU

Háj ve Slezsku - Hrabyně    92 km      18-08-2016.
Wyjazd do Háj ve Slezsku, Velká Polom, Hrabyně. Celem zwiedzenia pamiątek związanych z Drugą Wojną Światową. Wyjazd rozpocząłem od przyjazdu do Chałupek pociągiem z Rybnika i od Šilheřovice - zamek foto, Darkovičky, Kozmice, Jilešovice. Háj ve Slezsku - Pomnik walki o autonomię Śląska i podłączenie Górnym Śląsku foto, Velká Polom - ruiny twierdzy foto, Hrabyně - Pomnik II wojny światowej foto, Hrabyně - pozostałości po zamku foto, Smolkov-Padařov - bunkry foto i Pomnik Czołg foto, Štítina, Pałac Kravaře foto, Dolní Benešov - zamek foto, Bohuslavice, Bĕlá - hodowla pstrągów foto i źródło wody foto i film z tego miejsca - klik, Pist - zegar słoneczny foto, Vřesina, Hat, Šilheřovice i Chałupki PKP. Trasa ta jak dla mnie wymagająca (wzniesienia) w niektórych miejscach byłem zmuszony rower prowadzić. Cała trasa to 82 km, a wg licznika rowerowego to 92.31 km, to z dojazdem na PKP Rybnik i powrót do domu.
Pieczątki z wyjazdu: Więcej zdjęć TU

Jemielnica - Kolonowskie - Barut.        201 km       12-08-2016.

Wyjazd zaplanowany wcześniej wiedząc, że trasa jest długa wyjechałem wcześniej, bo o 04.00 rano. Cel to Jemielnica - Klasztor Cystersów, Kolonowskie - dawne miejsce pracy i Barut - "Polski Katyń". Trasa wiodła przez Rudy, Rudziniec (śluza), Chechło, Proboszczewice, Kotulin, Błotnica Strzelecka, Centawa, Jemielnica, Piotrówka, Łaziska, Staniszcze Wielkie, Staniszcze Małe, Kolonowskie. W Jemielnicy odwiedziłem klasztor, wprawdzie jest niedostępny dla turystów, mnie się udało dostać do środka przed mszą pogrzebową i zrobić kilka zdjęć foto, foto , zabytkową studnię foto i rynek z Pomnikiem Pamięci foto. W punkcie informacyjnym poinformowano mnie, iż w Staniszczach Małych powstała "Wioska Indiańska”, którą warto zobaczyć, wiązało się to z wydłużeniem trasy o ok 30 km. mimo to postanowiłem tam podjechać, zobaczyć foto, i zakupić tzw. "Łapacz snów" foto.  Natomiast w Staniszczach Wielkich natrafiłem na "Muzeum staroci"foto.. W Kolonowskim zobaczyłem miejsce dawnej pracy foto, brałem czynny udział w budowie tego obiektu, prywatne budynki, przy których też pracowałem oraz kościół. Droga powrotna to Kolonowskie, Zawadzkie, Wierchlesie, Barut - "Polski Katyń", Dąbrówka, Toszek - zamek foto, Paczyna, Bycina, Taciszów, Kleszczów, Sośnicowice, Smolnica, Leboszowice, Pilchowice, Ochojec, Książenice, Leszczyny, Przegędza - "Bar pod Lasem" w którym chwilę odpocząłem foto  i Rybnik - rynek foto. Oczywiście po trasie robiłem zdjęcia również ciekawym obiektom. Pogoda dopisała trasa bardzo długa wg licznika rowerowego to 200.95 km.

Rybnicki Rajd Rowerowy    32 km         07-08-2016.

Organizatorem Rajdu Rowerowego jest Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze (PTTK) oddział w Rybniku. Partnerem jest Miasto Rybnik - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rybniku. W rajdzie tym uczestniczyło ok 60 osób, zbiórkę zaplanowano na godzinę 9:45 na boisku RKP (Rybnickiego Klubu Piłkarskiego) przy kąpielisku Ruda. Podczas jazdy odwiedziliśmy "Głaz Oskara Michalika" foto oraz zaplanowano dwa odpoczynki na terenach leśnych "Polana Kanetowiec" foto oraz na terenie „Baru pod lasem” foto, gdzie został przeprowadzony konkurs sprawnościowy. Meta – teren rekreacyjny za drugim boiskiem bocznym RKP foto, na uczestników rajdu czekało ognisko i kiełbaski. W tym miejscu chcę podziękować organizatorom za wspaniałą imprezę, której towarzyszyła piękna pogoda! Cała trasa rajdu wraz z dojazdem i z powrotem to 32 km, a trasa samego rajdu to 22 km.
Więcej zdjęć TU

Landek Park - muzeum górnictwa.   52 km rowerem   06-08-2016.

Wyjazd rozpoczęliśmy w trójkę rowerami z Rybnika do Niedobczyc na PKP Towarowy. Pogoda nie najlepsza duże zachmurzenie, deszcz zaczął padać po przyjeździe do Chałupek. Nie zważając na pogodę ruszyliśmy prosto do Lanka Parku, jest to ponoć największe w europie tego typu muzeum na terenie dawnej kopalni Anselm. Po zwiedzeniu i zrobieniu kilku fotek ruszyliśmy w kierunku Parku w Třebovice. Park powstał w  miejscu XV wiecznej twierdzy. Oprócz kilku chronionych 300 letnich drzew ostatnią pozostałością zamku jest rzeźba Beethovena wykonana z marmuru Carrara foto. Dalej ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Opawy do Hlucina, gdzie zjedliśmy obiad w restauracji Pivovar Avar, dalej spokojnie ruszyliśmy w stronę Silherovic, a następnie do Rudyszwałdu gdzie w Grillo Barze poczekaliśmy na pociąg z Chałupek do Rybnika. Cała trasa wraz z przejazdem koleją to 105 km, w tym rowerami 52 km.

Pieczątki z wyjazdu: Więcej zdjęć TU

Frýdek-Místek    87 km rowerem   03-08-2016.

Kolejny wyjazd kolejowo-rowerowy Rybnik-Chałupki-Rybnik. Wyjazd ten zaproponował i prowadził kolega Witek z tym, że ja i Bogdan przyjechaliśmy do Chałupek pociągiem z Rybnika. Czekając na pociąg napotkaliśmy pieszą pielgrzymkę z Jastrzębia Zdroju przechodzącą obok dworca PKP foto. Z kolei Witek przyjechał do Chałupek na rowerze z Pszowa. Celem wyjazdu było zapoznanie się z ścieżką rowerową prowadzącą od Starego Bohumina aż do Frýdek-Místek'a jak i samo miasto. Odnośnie ścieżki rowerowej to muszę przyznać, że cała ścieżka to asfalt i super jazda przez niemal 40 km wzdłuż rzeki Ostravice foto. Oczywiście nie obyło się bez fotek w ciekawszych miejscach foto. Zamek w Frýdek-Místek'u akurat jest w remoncie foto. Droga powrotna to drogi główne aż do Petřvald’u, gdzie mieści się muzeum techniki i kościół św. Jindřicha foto, dalej do Rychvaldu i ścieżkami do Bohumín - Šunychl, gdzie jest restauracja "Złoty Jeleń" tam po posiłku i uzupełnieniu płynów udaliśmy się do Starego Bohumina na rynek, a konkretnie do Annabel Lee Caffe foto. Tutaj pożegnaliśmy Witka foto, a jednocześnie poznaliśmy parę pieszych podróżników z Częstochowy panią Anetę i pana Flawiusza foto, którzy śpieszyli się na pociąg do Chałupek. Ja z Bogdanem też wsiedliśmy do tego pociągu foto,  foto i ruszyliśmy do Rybnika i po pożegnaniu każdy udał się do domu. Cała trasa wraz z przejazdem koleją to 143 km, a rowerem wg licznika to 87 km

lipiec                                                strona główna                                                      wrzesień